MTV

MONTA TAPAA KATSOA.TUHANSIA TAPOJA NÄHDÄ.

Brändifilmi

LÄHTÖKOHDAT

Suomen johtava kaupallinen TV-yhtiö ja videosisältöjen talo MTV halusi toteuttaa brändiuudistuksen, joka kokoaisi tiiviimmin emobrändin alle kavalkadin kaikkia koskettavia sisältö- ja kanavabrändejä.


Brändikampanjan keskeisenä tavoitteena oli luoda bränditarina ja -lupaus, joka vahvistaisi emobrändin roolia ja kiteyttäisi sen merkityksen suomalaisten elämässä kaikissa eri kohtaamispisteissä. Kertoa yhdestä MTV:stä, joka tarjoaa yhä useampia tapoja tuntea, kokea elämyksiä, pysyä ajassa kiinni – ja ennen kaikkea ymmärtää enemmän.



LUOVA RATKAISU

Lupauksen lähtökohtana toimi huomio siitä, että tänä päivänä ihmisillä on yhä enemmän valinnanvaraa sen suhteen, mitä haluaa katsoa ja mistä, millaisena haluaa nähdä maailman, mistä löytää vain itseään miellyttäviä sisältöjä, jotka vahvistavat omaa kuplaa.


Katsominen ei lopu koskaan kesken, mutta MTV voi tarjota katsomisen asemesta jotain enemmän. Se tuo viihdesisällöissään esiin vähemmistöjen tarinoita ja uusia representaatioita. Lisäksi laadukkaat ja monikanavaiset uutis- ja ajankohtaissisällöt tarjoavat jatkuvana virtana totuudenmukaista tietoa maailmasta.


Oivalsimme, että katsomista tärkeämpää on näkeminen.


TOTEUTUS

Brändilupaus kiteytettiin muotoon “Monta tapaa katsoa. Tuhansia tapoja nähdä.” Se kommunikoi vahvasti MTV:n laajaa tarjontaa monessa eri kanavassa, mutta myös sisällön ajatusmaailmaa ja ymmärrystä laajentavaa tehtävää.


Bränditarina kerrottiin manifestimaisena filminä, jonka kuvakerronta tarjosi vahvan emotionaalisia samastumispisteitä jokaisen omaan elämään, yhteiskuntaa puhuttaneisiin ohjelmiin ja ajankohtaisiin asioihin – unohtamatta MTV:n vankkumatonta roolia jokaisen suomalaisen päivässä.



TULOKSET

Syntyi kampanja, joka puhutteli suomalaisia syvemmällä tasolla.


Kampanja nousi MTV:n mittaushistorian toiseksi pidetyimmäksi kampanjaksi. Viesti koettiin positiiviseksi, uudeksi ja kiinnostusta herättäväksi. Kampanjamittauksessa 55 % oli tietoinen brändiuudistuksesta kampanjan jälkeen. Varsinkin nuorempi kohderyhmä oli huomannut muutoksen. Toteutusta pidettiin laadukkaana ja tunteisiin vetoavana. Kampanja vahvisti tavoiteltuja mielikuvia: monipuolinen, viihdyttävä, ajan hermolla ja laadukas.